vrijdag, juli 11, 2008

OAD IS DE SLECHTSTE REISORGANISATIE DIE IK KEN

Het zal je maar gebeuren: ga je met je gezin een midweekje naar Parijs, blijkt dat OAD je kamers niet heeft geboekt, of heeft overboekt, of niet goed heeft doorgegeven; in ieder geval het hotel is vol. Krijg je te maken met zo'n 'sorry-sorry-manager' die wel een oplossing weet. Kom je dus in een extreme dump terecht achter Gare du Nord! Ongedierte, peuken overal, urinelucht, kortom wat je kunt verwachten in deze achterbuurt. Natuurlijk regel je dan snel voor veel geld een ander hotel en krijg je het de volgende dag met veel Frans gedoe voorelkaar dat je in het hotel -waarvoor je OAD hebt betaald - toch nog je bestelde kamers krijgt. Maar niet heus. Want pas rond middernacht en na verbaal geweld komt er wat beweging en krijg je eindelijk twee kamers, zij het dat er één persoon op de grond moet liggen. Het zal je maar gebeuren. Nou, het is ons dus overkomen. En als je dan thuisgekomen bij OAD e.e.a. uitlegt - en niet eens om teruggaaf vraagt - dan word je doodleuk als leugenaar weggezet en krijg je te horen dat die 'sorry-sorry' schurk een juist handelende manager is. Bij OAD is het dus de noormaalste zaak dat je een hoop geld betaalt voor iets dat je niet krijgt en dat als je ze wijst op de wanprestatie deze als juist wordt afgedaan. Vandaar dat ik aan iedereen die het maar horen wil zeg: OAD IS DE SLECHTSTE REISORGANSATIE DIE IK KEN.