dinsdag, januari 05, 2010

Connexxion

Ach ja Connexxion. Typisch voorbeeld van een bedrijf dat de slag van bureacratische organisatie naar een klantgerichte organisatie nog totaal heeft gemist. Wat een ramp! Dat bedrijf is telefonisch volstrekt onbereikbaar en de website is nauwelijks actueel. Daardoor wachten velen dikwijls vergeefs op de bus, vooral als het mooie weer het even laat afweten. De oplossing is zo eenvoudig: stel een sms-alert in! De reiziger kan op de website zijn/haar gsm-nummer intypen plus postcode en buslijnnummer en klaar. Zodra er vertraging is of een bus uitvalt of wat dan ook, krijg je automatisch een sms. Mobile messaging heet zoiets. Handig, klantvriendelijk en niet duur. Enfin, de ergenis over Connexxion is inmiddels dermate groot dat het verstandig lijkt om bij de volgende concessieronde voor het OV in Flevoland - volgens mij volgend jaar al - eens niet te letten op de financiele aspecten alléén, maar vooral kwaliteit en service van doorslaggevend betekenis te laten zijn.